Felújított, részben alacsony padlós (alacsony beépítésű) Ikarus 405-ös autóbusz állt forgalomba a 16-os autóbusz vonalán.
A jármű 1995-ben készült el, kifejezetten mozgásukban korlátozott utasok szállítására alkalmas kivitelben, a második ajtónál részben alacsony padlós kialakítással. Ebben a kivitelben összesen két autóbusz készült. Érdekessége, hogy bár az Ikarus 405-ös típusjelölést viselte a kocsi, a tengelytávja, így a karosszériája is kb. 1 méterrel hosszabb a forgalomban lévő jelenlegi Ikarus 405 típusú autóbuszokhoz képest.
Korábbi formájában 2011-ig volt forgalomban, de műszaki állapota miatt ki kellett vonni a forgalomból, majd 2011-től 2013 októberéig a Kelenföldi telephelyen állt.
Ekkor döntés született arról, hogy kísérletképpen az autóbusz egy teljes vázjavítást, új, EURO 3-as Cummins motort, új utastájékoztatási rendszert és légkondicionáló berendezést, valamint Skyblue fényezést és a Mercedes Citaro buszokon megismert új üléskárpitozást kapjon. A munkák 2013 novemberében kezdődtek, az autóbusz január végére készült el, néhány napja a Vári 16-os autóbusz vonalán állt forgalomba, így már 2 db. alacsony padlós autóbusz segíti a Várban élők közlekedését.
Képeink:
forrás: BKV, Tuploev, # Zsombor, Index, egyker.blog