Elkezdődhet a budapesti midibuszflotta fejlesztése: 16 új dízel jármű érkezik Budapestre 2015 végéig. Az erről szóló támogatási szerződést Dr. Dabóczi Kálmán, a BKK Zrt. vezérigazgatója és dr. Nagy Gábor Tamás, a Budavári Önkormányzat polgármestere írta alá 2015. március 6-án. A beruházás értéke 909 millió forint.

ngt.jpg

A Budapesti Közlekedési Központ (BKK Zrt.) mint a főváros közlekedésszervezője az I. kerületi önkormányzattal együttműködve nyílt tendert írt ki midibuszok beszerzésére. A beszerzésen a török Karsan Otomotiv Sanayii ve Ticaret A.S. (Karsan A.S.) 870 millió forintos ajánlata nyert, mely a járműveken kívül a szükséges járművezetői képzést, valamint a tartalék és a pótalkatrészeket is tartalmazza. A megajánlott ATAK típusú midibuszok szállítói szerződését a nyertes ajánlattevővel 2014. szeptember 8-án írták alá, azonban az csak a forrás rendelkezésre állásával léphetett hatályba. Az uniós támogatást megítélő Nemzeti Fejlesztési Kormánybizottság pozitívan döntött: a projekt a Közlekedés Operatív Programból (KÖZOP) megvalósítható, tehát elkezdődhet a midibuszok szállítása. A támogatás összege 909 millió forint, amit teljes egészében az Európai Unió biztosít. Az új dízel midibuszokat a BKV Zrt. fogja üzemeltetni.

A fővárosi autóbuszflotta megújítása Tarlós István főpolgármester kiemelt célkitűzése, melynek érdekében folyamatos és hathatós intézkedéseket vár a BKK Zrt.-től, és ennek jegyében állhat majd forgalomba a 16 midibusz. A szerződés lehetőséget ad további 24 jármű későbbi megrendelésére is. A dízelbuszok a Budai Várban és vonzáskörzetében közlekednének, pontos útvonaluk azonban még kidolgozandó.

 

  

A Karsan A.S ATAK típusú midibusza alacsonypadlós, EURO6-os környezetvédelmi besorolású dízelmotorral szerelt, klimatizált. Teljes befogadóképessége 50 fő, az ülőhelyek száma 23.

Az egykori 90 darabos fővárosi midibuszflotta mára 28 tagúra apadt, közülük mindössze 21 állhat nap mint nap forgalomba. Jelenleg egy 40 tagú midijármű-állomány fenntartása lenne indokolt, de akár 60 midibusz üzemeltetése is racionális lehet Budapesten. Ebben jelent nagy előrelépést a mostani fejlesztés.

Címkék: busz midibusz várbusz Budai vár 16-os busz

A bejegyzés trackback címe:

http://egyker.blog.hu/api/trackback/id/tr927246591

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2015.03.08. 02:03:36

és mi köze ehhez NGT-nek? ő rendelte? vagy ő fizeti? vagy csak keresztülmegy a busz a kerületén és erre már fényeznie kell magát?

Tetszett a bejegyzés? Kövesd a blogot!

blog.hu