2014. október 22-én, szerdán újabb helyszínen kezdődik meg a Főváros és a BKK kiemelt közlekedésfejlesztési beruházása, a budai fonódó villamoshálózat építése.

Bem rakpart.png

 

A fejlesztés célja, hogy a jelenleg széttagolt budai villamosvonalak ismét egységes hálózatot alkossanak Észak-, Közép- és Dél-Buda között úgy, hogy a 17-es villamos egyesül három budai járattal (a 19-es, a 41-es és a 61-es villamosvonalakkal). Ezáltal Óbudáról átszállásmentes, kötöttpályás kapcsolat jön létre a Batthyány tér, a Széll Kálmán tér, a BAH-csomópont, a Móricz Zsigmond körtér, Albertfalva, valamint Kelenföld felé. A budai fonódó villamoshálózatra új, alacsonypadlós, légkondicionált CAF villamosok is érkeznek majd.

Az október 22-én kezdődő építési munkák jelentős forgalomkorlátozásokkal járnak, amelyeknek részeként előreláthatóan jövő novemberig szakaszosan lezárják a Bem rakpartot.

Az első építési ütemben a Gyóni Géza tér és a Bem tér között irányonként csak egy sáv áll az autósok rendelkezésére, míg a Bem tér és a Batthyány tér közötti szakaszt teljesen lezárják. A várhatóan kialakuló torlódások enyhítésére ideiglenesen kétirányúsítják a Fő utcát a Székely utca és a Bem tér között.


Az autósokat érintő forgalomkorlátozások a Bem rakparton:

A Budai fonódó villamoshálózat kivitelezésének első üteme október 22-én, szerdán indul: a Bem rakparton vágány-, és közműépítés kezdődik. A Bem rakparton a Gyóni Géza tér és a Bem tér között, valamint a Bem téren keresztül a Fő utcához vezető útpályán a munkaterület mellett csak 2×1 sávon haladhat a közúti forgalom.

Teljesen lezárják a közúti forgalom elől a Bem rakpart Batthyány tér és Bem tér közötti részét, ezen az útszakaszon csak a gyalogosoknak és a Margit híd felé haladó kerékpárosoknak tartják fenn közlekedésre a házak felőli járdát, illetve egy keskeny forgalmi sávot. A Clark Ádám tér felől érkező közúti forgalmat a Bem rakpartról a Szilágyi Dezső térnél a Fő utcába terelik. A Bem rakpart Szilágyi Dezső tér és Batthyány tér közötti szakaszára csak a tömegközlekedési forgalom és a célforgalom hajthat be, az átmenő forgalom nem.

A Bem rakpart lezárása miatt kialakuló torlódások enyhítésére ideiglenesen kétirányúsítják a Fő utcát a Székely utca és a Bem tér között. A Széna tér felé balra kanyarodásra a kétirányúsított útszakaszon a Csalogány utcánál lesz lehetőség. A Fő utca több szakaszán várakozási tilalom lép életbe, kérjük az autósokat, hogy figyeljék a kihelyezett, erről informáló jelzőtáblákat. A Bem rakpart lezárt része a Fő utca felől nem lesz elérhető, ugyanis a rakpartra vezető utakat is lezárják. A Fő utca kétirányúsítása miatt az útvonalon áthaladó forgalom lassulására, illetve – elsősorban a reggeli csúcsidőszakban a Clark Ádám tér fel – torlódásra kell számítani. Kérjük, hogy aki teheti, válasszon más útvonalat és kerülje el a forgalomkorlátozásokkal érintett területet.

A Bem rakpart a most kezdődő és a Budai fonódó villamoshálózat kivitelezésének többi üteme miatt előreláthatóan 2015 novemberéig lesz szakaszosan lezárva. Az újabb építési ütemek miatti korlátozásokról később adunk tájékoztatást.


Változások a tömegközlekedési járatok forgalmában:

A Budai fonódó villamoshálózat első ütemének építése alatt több autóbuszjáratunk útvonala is kis mértékben módosul. Az esetlegesen kialakuló torlódások miatt az erre közlekedő buszok menetidejében – elsősorban munkanapokon – kisebb növekedésre kell számítani, ezért javasoljuk, hogy aki teheti, válassza inkább a kötött pályás közlekedési eszközöket: a 19-es, a 41-es villamost, illetve a H5-ös hévet.

A 17-es villamospótló, valamint a 160-as, a 260-as és a 260A autóbusz a Batthyány teret a megszokott útvonalon közelíti meg. A városhatár irányú végállomásaik felé azonban útvonaluk módosul: a Batthyány térről indulva a teret körbejárják, majd a Fő utca–Bem tér–Bem rakpart útvonalon érik el eredeti útvonalukat. A módosított útvonalon Bem József tér néven létesítenek ideiglenes megállót a Fő utcában, a Ganz utca torkolata előtt.

A 86-os busz Újbuda felé a megszokott útvonalon halad, Óbuda, Bogdáni út irányába ugyanakkor módosul: a Halász utcától a Bem rakpart–Batthyány tér–Fő utca–Bem tér–Bem rakpart útvonalon közlekedik. A terelt útvonalon a 86-os busz megáll a Batthyány tér nyugati szervizútján a gyalogos átjáró előtt, majd az ideiglenes Bem József tér megállóban, a Fő utcában a Ganz utca torkolata előtt.

A 960-as busz a Móricz Zsigmond körtér felé a szokásos útvonalán közlekedik, Békásmegyer, Újmegyeri tér felé ugyanakkor a Bem József tér–Bem rakpart felé közlekedik. A terelt útvonalon a járat megáll a Bem József utcában a Fő utca torkolata előtt.

A 990-es busz útvonala Rákoskeresztúr felé nem változik, a Normafa irányába azonban módosul: a járat a Halász utcától a Bem rakpart–Batthyány tér–Fő utca–Csalogány utca módosított útvonalon halad. A terelt útvonalon a járat megáll a Batthyány tér nyugati szervizútján a gyalogos átjáró előtt.

2014. október 24-én, 25-én és 26-án,  (péntektől vasárnapig) a H5-ös hév rövidített útvonalon, Szentendrétől, illetve Békásmegyertől csak a Margit híd felszíni állomásig közlekedik, a Batthyány tér végállomás és a Szépvölgyi út megállóhely között hévpótló autóbusz viszi az utasokat.


A kerékpárosokat és a gyalogosokat érintő változások:

A Bem rakparton a Gyóni Géza tér és Batthyány tér közötti részen lezárják a Duna felőli sétányt és a kerékpárutat is. Az Árpád fejedelem útja felől érkező gyalogosoknak és kerékpárosoknak a Gyóni Géza térnél található gyalogos- és kerékpáros átkelőhelyen – vagy még előtte – át kell térniük a Bem rakpart lakóházak felőli oldalára. A bicikliseknek az ideiglenesen megszűnő bicikliút helyett terelőutat jelölnek ki: a Bem rakparton a Gyóni Géza térnél a Margit híd felé vezető útpályán a részükre kijelölt kerékpársávban haladva érhetik el a Lipthay utcát. A Lipthay utca Gyóni Géza tér és Bodrog utca közötti részén engedélyezik az ellenirányú kerékpározás lehetőségét, majd a Bodrog utcán keresztül – ahol szintén lehetőség lesz az ellenirányú biciklizésre – érhetik el a Frankel Leó utcát. A Frankel Leó utcán végighaladva a Bem térnél jelzőlámpával ellátott csomópontban hajthatnak be a Fő utcába, ahol az útpálya szélességétől függően kerékpársávban, illetve kerékpáros nyomokon érhetik el a Batthyány téri gyalogos- és kerékpáros átkelőhelyet.

A Lánchíd felől érkező, Óbuda felé tartó biciklisek a Batthyány térig haladhatnak a megszokott útvonalon, innen a lakóházak felőli oldalon, a munkaterület és a járda között kijelölt, egyirányú kerékpáros útvonalon haladhatnak a Bem József térig. A Bem József tér Batthyány tér felőli oldalán az ideiglenesen kétirányúsított úton keresztül érhetik el a Bem téri útpályát keresztező jelzőlámpával biztosított gyalogos- és kerékpáros átvezetést, majd a Frankel Leó utca Bem téri szakaszán a járdán közlekedve juthatnak el a Frankel Leó utca–Fekete Sas utca csomópontig, onnan tovább pedig a Frankel Leó utca–Bodrog utca–Lipthay utca útvonalon a Gyóni Géza teret. Itt jobbra fordulva kelhetnek át a jelzőlámpával biztosított gyalogos és kerékpáros zebrán, visszatérve a felső rakparti megszokott útvonalra.

Címkék: útlezárás lezárás BKK Bem rakpart fonódó villamos

A bejegyzés trackback címe:

https://egyker.blog.hu/api/trackback/id/tr16814365

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása