hibridbusz.jpg

Februárban további, új hibrid, új dízel, valamint használt, jó állapotú, sűrített földgázzal (CNG) működő buszok állnak forgalomba a fővárosban. A Fővárosi Önkormányzat és a BKK számára kiemelten fontos a környezettudatosság és, hogy alacsony károsanyag-kibocsátású, korszerű járművekkel biztosítsa a közösségi közlekedési szolgáltatást a fővárosban.


Ennek újabb állomása, hogy február 1-jétől 6, február 14-étől pedig már 11 vadonatúj hibridbusz közlekedik a várost átszelő 5-ös és a 9-es járatok vonalán.
A T&J Kft. által üzemeltetett hibrid buszok mellett a BKV üzemeltetésében 9 új, alacsonypadlós PKD (partially knocked down kit) Ikarus 127V, valamint 12 használt, jó állapotú gázüzemű busz is forgalomba áll. Az újabb alacsonypadlós buszok érkezésének köszönhetően számos vonalon kiterjesztik az alacsonypadlós szolgáltatást és lehetőség nyílik régi, környezetszennyező, magaspadlós buszok selejtezésére.

Még több alacsonypadlós busz a fővárosban

A hibridbusz-flotta első darabjai február 1-jétől a hét minden napján közlekednek, melyekkel a Krisztinavárosi 5-ös és a 9-es járat vonalán utazhatnak ügyfeleink. Az ezekről a vonalakról felszabaduló alacsonypadlós járművek a 20E, a 30-as, a 30A, a 34-es, a 106-os és a 230-as vonalakon növelik az alacsonypadlós menetek számát.

2015 februárjában az összesen 32 jármű forgalomba állásával lehetőség nyílt arra, hogy a hétvégi napokon kizárólag alacsonypadlós autóbuszok közlekedjenek az 5-ös, 20E, 30-as, 33-as, 57-es, 68-as, 85-ös, 86-os, 87-es, 105-ös, 119-es, 136E, 147-es, 148-as, 155-ös, 157-es, 157A, 159-es, 160-as, 166-os, 181-es, 182-es, 184-es, 183-as, 187-es, 191-es, 200E, 220-as, 224-es, 236-os, 257-es, 260-as, 260A, 266-os, illetve az agglomerációs vonalakon megkönnyítve a kerekesszékkel és babakocsival utazók közlekedését. A BKK célja az, hogy 2018-ban már kizárólag alacsonypadlós buszok közlekedjenek a teljes budapesti hálózaton.

Kedvezőbb fogyasztás, környezetbarát közlekedés

2015. február 1-jén, vasárnap – a január közepén bemutatott hibrid buszt követően – újabb 6 csuklós jármű áll forgalomba a fővárosban. A fejlesztéssel Budapest is belép azon nagyvárosok közé, amelyek útjain környezetkímélő, hibrid meghajtású autóbuszokkal utazhatnak a közösségi közlekedés szolgáltatásait igénybe vevők. Sőt, a magyar fővárosban fog üzemelni Európa egyik legnagyobb csuklós hibridbusz-flottája. A járművek motorja a jelenleg létező egyik legmodernebb technológiát képviseli az autóbusz-közlekedésben, azaz kisebb környezet- és zajterhelést jelentenek Budapest számára.

A Budapesti Közlekedési Központ megrendelésére a T & J Busz Projekt Kft. által üzemeltetett, most beszerzett csuklós buszok a Volvo 7900A hibrid változatai, melynek hagyományos dízelmotoros típusaiból 53 jelenleg is közlekedik a budapesti agglomerációs vonalakon. A járművek az Euro 6-os károsanyag-kibocsátási normának megfelelő, dízel-elektromos hajtású autóbuszok, valamennyi akadálymentes, 100%-ban alacsonypadlós, légkondicionált, és FUTÁR-ral is felszerelt. A buszokon több kamera gondoskodik az utasok biztonságáról és védi a járművet a rongálóktól.  Meghajtásuk miatt a gyári adatok alapján 25-35 százalékkal is kedvezőbb lehet a fogyasztásuk a dízel változathoz képest.

Címkék: busz hibrid busz BKK 5-ös busz

A bejegyzés trackback címe:

https://egyker.blog.hu/api/trackback/id/tr237133799

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.