Kiírta a nyílt közbeszerzési eljárást a Budai fonódó villamoshálózat megvalósítására a Budapesti Közlekedési Központ. A kivitelezés várhatóan 2014. második negyedévében kezdődik, az Óbudát és Dél-Budát összekötő vonalon legkésőbb 2015. június 30-ig megindul a menetrend szerinti közlekedés. Az első kerületben több forgalomtechnikai fejlesztés és változtatás történik, megszűnik a buszsáv a Fő utcában, rövidül a 86-os busz útvonala, valamint kiszélesítik a Lánchíd alatti alagutat.

fonodo_villamos.jpgA Bem rakparton egy kilométer hosszan új villamospályát építenek

Tavasszal megkezdődhet a fonódó villamoshálózat kiépítése, miután a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) kiírta a fejlesztés megvalósítására a nyílt közbeszerzési eljárást. A jelenleg széttagolt budai villamosvonalak összekötésével átszállásmentes kapcsolat jön létre Óbuda, a Batthyány tér, a Széll Kálmán tér, a BAH-csomópont, a Móricz Zsigmond körtér, Albertfalva, valamint Kelenföld között, ami már megfelelő alternatívát jelent az autóhasználattal szemben.
A Közlekedési Operatív Program keretében közel 90 százalékban európai uniós forrásból finanszírozott fejlesztés során a 4-es és 6-os villamosvonal Széna tér–Margit híd budai hídfő közötti szakaszát részlegesen, a 17-esét a Germanus Gyula park–Nagyszombat utca között teljesen felújítják. Új vágányok kötik majd össze a Margit híd alatt a 17-es és a 19/41-es villamosok vonalát, míg a Török utcán keresztül létrejön a 17-es és a 61-es villamos közvetlen kapcsolata. A fonódó hálózat részeként a Bécsi úton a 19-es, a 41-es és a 61-es villamos közlekedik, a 61-es a Török utcai csatlakozásnak köszönhetően a Móricz Zsigmond körtérig, míg a 19-es és a 41-es Dél-Budáig szállítja az utasokat.
Kapcsolódva a hálózatépítéshez a több mint negyven éves Ganz villamosokat uniós források felhasználásával új járművekre cserélik. A modern alacsonypadlós szerelvényekkel a 19-es és a 61-es vonalán 2014. végén találkozhatnak először az utasok. Jó hír a kerületben élőknek, hogy a Duna-parton kizárólag ezek a villamosok fognak közlekedni. Mivel szélesebbek a jelenlegieknél, a Lánchíd alatti alagutat át kell építeni, erre a Széll Kálmán téri vonal megvalósulása után kerülhet sor.
Jelentősen megváltozik a Bem rakpart, ahol a halszálkás parkolók helyén mintegy egy kilométer hosszan vadonatúj villamospálya épül. Megmarad a fasor és a jelenlegi kerékpárút is, utóbbit korláttal választják el a villamostól. Az úttest mindkét oldalán párhozamos lesz a parkolás, az útpálya azonban ezen a részen egy sávosra szűkül. A Margit híd alatt valamennyi sáv három méter széles lesz, itt egy időben csak egyik irányba jár majd a villamos a közlekedés folyamatosságát egyperces lámpaprogrammal biztosítják. További parkolóhelyeket alakítanak ki a Bem téren és a Fő utcában a megszűnő busz sáv helyén. Változik a 86-os menetrendje, arról azonban egyelőre nincs végleges döntés, hogy Óbudáról a Batthyány térig, vagy csak a Margit hídig közlekedne.

- Várnegyed -

Címkék: villamos fonódó villamos Víziváros 41-es villamos 19-es villamos

A bejegyzés trackback címe:

https://egyker.blog.hu/api/trackback/id/tr125791452

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása