Rendezvény miatt megállási tilalom kerül bevezetésre március 12-én 16.00 - április 10-én 20.00 óráig a Pala utcában, a Fő utca - Bem rakpart közötti szakaszon (Francia Intézet előtt)
Rendezvény miatt megállási tilalom kerül bevezetésre március 12-én 16.00 - április 10-én 20.00 óráig a Pala utcában, a Fő utca - Bem rakpart közötti szakaszon (Francia Intézet előtt)
A Budavári Önkormányzat Városüzemeltetési Irodája beruházásában új fasor kialakítását végzik a Mészáros utcában, a Szilágyi Erzsébet Gimnázium előtti területen.
A fahelyeket március 20-ig alakítják ki, majd március 31-ig kb. 17 db nyugati ostorfa ültetésére kerül sor a Gimnázium előtti területen, valamint a sérült, töredezett járdaszakaszt is kijavítják.
A munkaterület előtt - a Mészáros utca, Krisztina tér - Kosciuszkó Tádé utca közötti szakaszán megállási tilalom került bevezetésre március végéig.
Tavasszal a virágföldeket frissíteni, lazítani, termővé kell tenni a palánták befogadására. A télen kint maradt kétnyári növényeket pótolni, újítani kell, hogy a meleg idő beköszöntével ismét teljes színben pompázhassanak.
Első lépéseként alaposan elő kell készíteni a virágágyat a palánták érkezésére, melynek folyamata a következő:
Célszerű ősszel felásni, fellazítani a virágágyást így tavasszal könnyebb bánni a már lazább szerkezetű talajjal, és szükség szerint pótolni kell a tápanyagot.
A tápanyag pótlását a FŐKERT saját komposzt telepén előállított kiváló minőségű komposztanyaggal tesz meg, ennek köszönhetően a virágföldbe kikerülő növények egészségesebbek és szebbek lesznek a tápanyag szegény talajban fejlődött társaiknál.
A talaj lazítása történhet, kapálással mely során 8-15 centiméter mélyen lazul fel a virágföld elősegítve ezzel a légcserét és a növények növekedését.
A talaj sarabolását a felszíni réteg porhanyításánál érdemes alkalmazni, ez segít megőrizni a talaj vízkészletét, illetve így könnyen eltávolíthatóak a nemkívánatos gyomnövények.
A talaj optimális minőségének elérése után, megkezdődnek a palánta kiültetések, melyek az idő előrehaladtával színpompás virágokká fejlődnek.
A Főkert munkatársai idén is több tízezer árvácskát ültetnek ki a Főváros és kerületünk kiemelt zöldterületeire, s teszik színesebbé a parkokat, köztereket.
Idén, a kedvezőbb téli időjárásnak köszönhetően kevesebb a fagyási kár az ősszel kiültetett több mint 140.000 darab árvácskával tarkított ágyakban, azonban a taposási és egyéb rongálásokból adódó kár, sajnos az idei évben meghaladja a 7.500 darabot.
Kérjük a lakosságot, óvjuk együtt a kiültetett virágokat, hogy minél tovább gyönyörködhessünk bennük.
A Budavári Önkormányzat Városüzemeltetési Irodája jelentősen megnövelte a hulladékgyűjtő edények számát a Clark Ádám téren és a Markovits utcában.
A szimpla hulladékgyűjtő edényeket nagyobb kapacitású edényekre cserélték, továbbá az ivókút és a Lánchíd utca felőli részre újabb hulladékgyűjtők kerültek kihelyezésre.
A Markovits utca törött, rossz állapotú és egyes helyeken hiányos hulladékgyűjtő edényeit lecserélték, helyükre új gyűjtőedényeket helyeztek ki.
2015. március 16-ától, hétfőtől elkezdődik a Lánchíd budai hídfőjénél lévő villamosalagút átépítése annak érdekében, hogy az új, alacsonypadlós CAF villamosok a budai fonódó villamoshálózat Bem rakparti ágán is tudjanak majd közlekedni. A Clark Ádám téri körforgalom alatt új szerkezetű alagút épül, miközben a felszínen a híd forgalmát nem korlátozzák. A beruházást a budai fonódó villamoshálózat kiépítéséhez kapcsolódva és azzal összehangolva valósítja meg a Fővárosi Önkormányzat finanszírozásában a Budapesti Közlekedési Központ.
A munkálatok idején – várhatóan 2015 decemberéig – a 19-es és a 41-es villamos helyett a Clark Ádám tér és a Batthyány tér között a meghosszabbított útvonalon, megnövelt üzemidővel közlekedő 17-es villamospótló busszal, illetve a 86-os autóbusszal lehet utazni.
Részletes információk a villamosok pótlásáról a képre kattintva érhetők el:
Sajtótájékoztatón mutatták be– Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter, Dr. Dabóczi Kálmán, BKK Zrt. vezérigazgató, Bolla Tibor, BKV Zrt. vezérigazgató és Mészáros Csaba, Evopro csoport elnök-tulajdonos részvételével– azt a hazai fejlesztésű és gyártású elektromos buszt, amelyik mától a 15-ös, a 16-os és a 26-os busz vonalán kiegészítő járatként közlekedik.
A magyar Evopro cég által fejlesztett és készített autóbusz a Modulo buszcsalád elektromos hajtású prototípusa: 8 méter hosszú, és 65 utas szállítására alkalmas.
A tesztidőszakban az elektromos buszt március végéig térítésmentesen próbálhatják ki az utasok.