Javában zajlik a Lánchíd utca és környezetének megújítása. A Várkert Bazár rekonstrukciójának második üteméhez kapcsolódó közlekedési fejlesztés keretében vágott bazaltkő, illetve térkő burkolatot kapnak az úttestek és a gyalogosfelületek, megújul a közvilágítás, fákat ültetnek, valamint kerékpársáv létesül. Ennek köszönhetően a Várhegy és a Duna közötti területen, a nyár végéig emberközpontú, forgalomcsillapított, pihenő- és sétálóövezet jön létre. Friedrich Born rakparton már elkészült az új kikötő.
Jól halad a Budai Vár és környékének közlekedésfejlesztését célzó beruházás második üteme, amelynek keretében európai uniós pályázati támogatással a nyár végéig megújul a Lánchíd utca, az Apród utca, az Ybl Miklós tér és a Döbrentei utca – tudtuk meg Vágó Margittól, a Budai Vár és környéke közlekedésfejlesztési projekt vezetőjétől. A projekt részeként már elkészült a BKK menetrendszerinti hajójáratának fogadására alkalmas kikötőhely a Várkert Bazár előtti Friedrich Born rakparton. Ezzel megvalósult a Vigadó tér és a Várkert Bazár közötti közvetlen tömegközlekedési kapcsolat. (A kikötő egyelőre még nem használható, az engedélyezési eljárások folyamatban vannak.)
A környék elérhetőségét még tovább javító „Várkert Bazár” nevű állomás kiépítésével együtt áthelyezték a rakparti gyalogátkelőhelyet, valamint felújították a csatlakozó gyalogos felületeket. Augusztus végéig elkészül a babakocsival és kerekesszékkel is kényelmesen járható rámpa, mellyel biztosítható a kikötő akadálymentes elérése. Hamarosan a megtörténik a 18-as és 41-es villamos megállóhelyeinek átszervezése, ennek részeként a beruházás keretében a Várkert Bazár előtt új megállóhelyet hoznak létre.
A Lánchíd utcai beruházás bontási munkálatai nagyrészt elkészültek, a területen jelenleg a Fővárosi Vízművek, a Fővárosi Csatornázási Művek és az ELMÜ végzi a közművek kiváltási feladatait. A területen húzódó Dél Buda vízellátását biztosító Sentab vezeték kiváltása 70 %-ban elkészült. A bontási és közmű munkák során régészeti megfigyelést tartott a BTM, mely során számos tárgyi emlék került a felszínre. Ezek között a legfontosabb az egykori Vízirondella maradványainak feltárása. A munkálatok idején felfedezett, a II. világháborúban elesett magyar és német katonák hamvait az exhumálást követően a budaörsi magyar-német katonai temetőben temetik el. Mint arról már beszámoltunk, a nyár végére teljesen újjászületik a Lánchíd utca. –Összesen közel 4800 méter hosszúságú kiemelt és süllyesztett járdaszegély, 6700 négyzetméter bazalt nagykockakő burkolat, a kerékpársávok elkülönítését is szolgáló, 2200 négyzetméter nagyelemes térkő, valamint 6 ezer négyzetméter vágott bazalt burkolat kerül a helyére.
A közlekedés biztonsága érdekében a területen a 30 km/órás sebességkorlátozást vezetnek majd be. A Döbrentei utcában pedig megfordul a forgalom iránya, így itt megszűnik az átmenő forgalom – ismertette a részleteket Vágó Margit. Megújul a közvilágítás is, a kandelábereket úgy helyezik el, hogy segítségükkel a Várkert Bazár impozáns díszkivilágítása is a leghatékonyabb legyen. Felújítják a zöldfelületeket, az 5600 négyzetméter gyep, illetve növényekkel borított terület locsolását automata öntözőrendszerrel oldják meg, ezen kívül több tucat fát is ültetnek elsősorban a sétányon, illetve a Döbrentei utcai csomópontban. A Budai Várban már megismert és jól vizsgázott vágott bazaltkővel burkolják a járdaszintre emelt útpályát a Lánchíd és a Döbrentei utcában, míg az úttest két oldalára, a járda, illetve a parkolósáv elé kerülő bicikli sávokat a minél jobb megkülönböztethetőséget szem előtt tartva, ettől eltérő kövezettel látják el. A kerékpár sávok közvetlenül becsatlakoznak az Attila úton és a felső rakparton vezetett nyomvonalakba, ennek ellenére a sétányon nem szűnik meg a kerékpáros közlekedés.