Az előzetes ütemezésnek megfelelően halad a budai fonódó villamoshálózat kialakítása. Jelenleg is folyamatban van a vízcsőszigetelés, a kábel- és egyéb közműépítések, valamint a szerkezeti elemek kialakítása, míg várhatóan március elején a Batthyány tér egy részét is felbontják.

fonodo.jpg
Jelenleg is zajlanak a budai fonódó villamoshálózat munkálatai, többek között a pálya kiépítéséhez elengedhetetlen közműveket, szerkezetrészeket alakítják ki, illetve szükség esetén kiváltják és áthelyezik a közművezetékeket. A Bem rakparton a kivitelezés különös figyelmet igényel, itt ugyanis a villamosvágányok a hévalagút födémjére kerülnek – tájékoztatta lapunkat a Budapesti Közlekedési Központ (BKK).

Mint megtudtuk, a budai fonódó villamoshálózat kiépítésével párhuzamosan zajlik a HÉV-alagút szigetelése, illetve speciális dilatációs és megerősítési munkákat is végeznek. Bár a téli időszak nem kedvez a kültéri építkezésnek, hiszen több munkafolyamatot a hidegben nem lehet kivitelezni, ennek ellenére a munkálatok az előzetes ütemezésnek megfelelően zajlanak a budai fonódó teljes építési területén. Különösen mozgalmasnak ígérkeznek a következő hetek, az alagútban elvégzendő munkálatok miatt várhatóan március 13-áig a H5-ös hév nem jár a Batthyány tér és a Margit híd, budai hídfő között.

A Batthyány teret érintő beruházás, hogy a födém magassága miatt, a BKK kénytelen volt módosítani az egyenáramú földkábelek tervezett nyomvonalát. Több lehetőséget megvizsgálva a szakemberek úgy döntöttek, hogy a kábelt a Batthyány téren keresztül vezetik el. Az ehhez szükséges tervek jóváhagyása folyamatban van, a kivitelezés csak ezt követően, várhatóan néhány héten belül kezdődhet el, és mintegy négy-öt hétig tart majd.

A kábelek új nyomvonala a Batthyány tér térkővel burkolt részeit sávosan érinti, ennek köszönhetően a burkolat az eredeti állapotoknak megfelelően, egyszerűen helyreállítható lesz.  A teret tavaly év végén felújító Budavári Önkormányzat a garanciális és szavatossági jogok fenntartása miatt előírta, hogy a munkálatokat a felújítást végző céggel kell megcsináltatni. Jónak bizonyult tehát az önkormányzat korábbi döntése, amikor a mostani burkolat lerakását támogatta, hiszen ez a típusú kövezet könnyen és olcsón felbontható, majd újra lerakható.

Az elmúlt pár hónap kiszámíthatatlan időjárása miatt az építkezés látványos része nem indulhatott el, tavasszal azonban a teljes vonalon elkezdődnek a vágányépítési és környezetrendezési, ezt követően pedig az út- és járdaépítési munkák. A Széll Kálmán téren a budai fonódó villamoshálózat megvalósításához kapcsolódóan már megtörtént a meglévő vágányhálózat bontása. A Szilágyi Erzsébet fasor torkolatában február végén elkezdődik a végleges vágány kiépítése, míg a márciustól májusig terjedő időszakban újjáépül a villamosok végállomása is. A budai fonódó Széll Kálmán téri és Bem rakparti ágának befejezési határideje 2015. december 23., ekkor indulhat el a villamosközlekedés, a Széll Kálmán téri fejlesztés várhatóan 2016 tavaszára valósul meg.

Márciustól 16-tól egy évig nem járnak a Duna parti 19-es és 41-es villamosok a Clark Ádám tér - Batthyány tér között!

Várhatóan március 16-án kezdődik, és 2016. március 31-ig tart a Lánchíd alatti alagút átépítése.

A budai fonódó villamoshálózat kiépítéséhez kapcsolódó fejlesztésre azért van szükség, hogy a jelenleg a vonalon járó szerelvényeket leváltó szélesebb CAF villamosok kényelmesen elférjenek egymás mellett az alagútban. A munkálatok idején a Lánchíd és a Batthyány tér között a 19-es és a 41-es villamos nem közlekedik, helyettük pótlóbuszok járnak, a pontos forgalmi rendről, valamint a buszok megállóiról a BKK részletesen tájékoztatja majd az utazóközönséget,melyet oldalunkon is kihelyezünk.

Az első Spanyolországban gyártott modern, légkondicionált alacsonypadlós CAF villamos márciusban érkezik Budapestre, ezt követően kerül sor a forgalomba helyezéséhez szükséges tesztekre, fék- és futáspróbákra. A rövid (34 méteres) villamosokkal az elképzelések szerint már nyártól találkozhatnak az utasok az 1-es és 3-as villamos megújult vonalán, jövőre pedig a budai fonódó villamoshálózaton is közlekednek majd  (Várnegyed)

Címkék: villamos 19-es 41-es fonódó villamos Batthyány tér

A bejegyzés trackback címe:

https://egyker.blog.hu/api/trackback/id/tr797236795

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása